10 Mayıs 2009 Pazar

ATEŞ CİĞERİMDE HARLAMIŞTI

ATEŞ CİĞERİMDE HARLAMIŞTI

Gündüz suyla parlamıştı
Derya günle ayndınlanmıştı.
İçimde bir daralma;
Sanki kâbus başlamıştı.
Bilinmeyen gizli bir el;
Kalbimi avuçlamıştı.
Yanıyordum için için
Ateş ciğerimde harlamıştı...

Sebep aradım
Neydi?
Niye böyleydim?
Bilemedim...
Dünkü dar zamanları
Yan yana sıraladım
Yüreğimi dünkü çilelere araladım
Sebebini bulamadım
Nedenleri taradım...

Gün ışıl ışıldı
Güneş suya gülüyordu
Deniz;
Otla atanlara
Balıkları gül diye veriyordu.
Birazdan;
Önce deniz hırçınlaştı
Deniz ağlıyordu
Güne yansıdı
Denizin gözyaşları
Güneşi hüzün kapladı
Gündüzün benzi sararıyor
Ufuklar kararıyordu.
Ve;
Gökyüzü ağlıyordu
Her damla yüreğimde çağlıyor
Islanan bağrımı kavuruyor, dağlıyor,
Yüreğim, denizle, göyüzüyle birlikte ağlıyordu.
Sebep;
Bu darlanmanın sebebi anlaşıldı...

Deniz coştu
Dalga dalga dağ başına
Karları, buzları eritmeye
Onu dağdan getirmeye
Çağladı, çağladı, çağladı
Deniz yüreğimle ağladı
Dağları aştı
Dağlar, ovalar denizin telaşına şaştı...
Gökyüzüne uçtu
Yalnızlığı bitirmeye koştu..


Yüreğiyle gül veren
Karlara inat
Karlı dağ üzerine süzüldün kanat kanat.
Dağ başında ecel bulmak
Gökyüzüne uçarak
Mirac’a salınmak
Sende kutlu saltanat.
Selam olsun gözlerine
Selam olsun hazlarına
Bizden sana selam olsun
Hey mert oğlu mert Alperen...

Oy dağlar, karlı dağlar
Bir haber ki;
Acı mı, acı?
Bir haber ki;
Nedir acep, bu acının ilacı?
Karlı dağ başlarına
Kartal gibi süzülmüş bir yiğit
Aldırmamış soğuğa
Aldırmamış kara, buza
Donduran ayaza
Aldırmamış...
İnmiş semalardan
Ölüme..
Ecelsizce ölüme
Selam vermiş..
Azrail’e gülümsemiş
Ama ne gülümseme
Gamzeleri pembe pembe
El sallamış o ölüme...
Karanfiller yas tutarken
O; güllerek "Ecel içimiş."...
Gül bedeni buz tutarken
Huşuyla dünyadan geçmiş
Sinem karalar bağlar..

Gündüz suyla parlamıştı
Derya günle ayndınlanmıştı.
İçimde bir daralma;
Sanki kâbus başlamıştı.
Bilinmeyen gizli bir el;
Kalbimi avuçlamıştı.
Yanıyordum için için
Ateş ciğerimde harlamıştı...


KADİR DURAK
(LEBİDERYA)

ESER YAZAR ADINA TESCİLLİDİR
KAYNAK GÖSTERİLMEDEN İKTİBAS EDİLEMEZ...

TÜRK MİLLETİ BAŞIN SAĞ OLSUN....

AHLAK ŞEREF HAYSİYET KARAKTER ABİDESİ MUHSİN YAZICIOĞLU
VE
BİRLİKTE ÖLÜME MERHABA DİYEN ARKADAŞLARININ İMAN EHLİ BÜTÜN GEÇMİŞLERİMİZİN RUHLARI İÇİN
EL-FATİHA