24 Mayıs 2009 Pazar

ADAM OLMAK İSTİYORUM

KAYNAKTAN DERYAYA
LEBİDERYA

ADAM OLMAK İSTİYORUM

Bütün insanlara "Hak, hukuk." karşısında eşit davranmak; bütün canlıların "Haklarına hürmet etmek.", evrende var olan "Kıymetlerin." devamı için uğraş vermek, insanın başlıca vazifesidir.

Ben adam olmak istiyorum....

Haksızlık karşısında susmayan, güçlünün annacında pusmayan, yetim hakkı yiyip; irin kusmayan "Adam." olmak istiyorum...
İnanç pazarında; nifak satmayan, müslüman mahallesinde; ecdat düşmanı papazlarla yatmayan, Ermeniye Kilise yapmayan; Yaratan’ı terk edip; pula, kula tapmayan; "Adam." olmak istoyorum...

Şarap kadehlerine; sabi kanı doldurmayan, baharı yeni görmüş karanfilleri soldurmayan, mazlumun tüyünü yoldurmayan, güçsüze balyoz kaldırmayan, vatanını koruyan "Mehmetlere." saldırmayan; "Adam." olmak istiyorum...

Cami avlusundan çıkar çıkmaz; gıybet sakızı çiğnemeyen, ülkesinin gerçekleri duruken bunları dikkate almayıp da; AB’yi dinlemeyen, suyun ötesindeki ağabalarıyla dinlenmeyen; "Adam." olmak istiyorum...

Dün kanımızı içen; Yunanlıya, İngilize, Fransıza sarılmayan, Çanakkale’de bayrak olan "Şehidine." darılmayan, kandine saygıda kusur etmeyene gürleyip de ellerin yanında dingin sular gibi durulmayan, vazifesini ifa ederken yılmayan, yorulmayan; "Adam." olmak istiyorum...
Hanımları aşağılamayan, problemler karşısında bocalamayan, üstüne lazım olmayanı kurcalayaman, kendisi gibi düşünmeyeni dışlamayan, sinirlenince en garip kim ise hemen onu haşlamayan, sözlerine; "Küçük dağları ben yarattım." edasıyla başlamayan "Adam." olmak istiyorum...
Beyleri oyuncak gibi görmeyen, doğru konuşanı süründürmeyen, gecenin zifirini sahte ışıltılara büründürmeyen, içini başka dışını başka göründürmeyen "Adam." olmak istiyorum...
Çocuklara kapkaçcılık yaptırmayan, topluluğu yollarından saptırmayan, iplerini başkasına kaptırmayan "Adam." olmak istiyorum....

Yalakalık bilmeyen, rüşvet istemeyen, riyakârı sevmeyen, ihaneti övmeyen, kutsiyete sövmeyen; "Adam." olmak istiyorum.

Büyüğe kıymet veren, sevgiyle yüreklere giren, yüreklerden; kini, nefteri, düşmanlığı deren, sevdasına sinesini seren; "Adam." olmak istiyorum.
Küçüklere şefkat besleyen, gönlünü hakikat ve hakkaniyet ile süsleyen, bağrının derinliklerini bilgi ile donatıp; ilim ile has’layan "Adam." olmak istiyorum...

Yalan yere yemin etmeyen, menfaatler için zifir karanlıklarında yitmeyen, tarihi değerlerine kin gütmeyen, zor ve dar zamanlarda yolunu değiştirip başka yönlere gitmeyen; "Adam." olmak istiyorum...

Makamlara, bol sıfırlı rakamlara, kuş sütü ile kurulan sofralarda verilen ikramlara kanmayan, millet düşmanına yanmayan, süslü, püslü sözlere aldanmayan; "Adam." olmak istiyorum...

BEN "ADAM." OLMAK İSTİYORUM....

ADAMLIĞIN MEKTEBİNDE OKUMAK İSTİYORUM...
ADAMLIĞIN SEMASINA YÜKSELMEK İSTİYORUM...
ADAMLIĞIN OTAĞINDA KURULMAK, ADAMLIĞIN DERYASINDA DURULMAK, ADAMLIĞIN YOKUŞUNDA YORULMAK İSTİYORUM...
BEN "ADAM." OLMAK İSTİYORUM...

MÜDÜR, MÜHENDİS, GARDİYAN, MEMUR, AMİR, ŞEF, DOKTOR, MİMAR, TEKNİSYEN, HEMŞİRE, HASTA BAKICI, SEYYAR SATICI, KALORİFER YAKICISI, MÜDDEYİM, MUALLİM, KADI, YARGIÇ, KABZIMAL, ÇÖPÇÜ, KEBAPÇI, HAHAMBAŞI, HAMALBAŞI, ASKER, POLİS, BEKÇİ, EMEKÇİ, ELEKÇİ, DAVULCU, ZURNACI, KURNACI, TORNACI, PAPAZ, İMAM, MÜEZZİN, RAHİP, RAHİBE, FABRİKATÖR, DEKARATÖR, MEDARATÖR, OPERATÖR...... OLMADAN EVVEL;
ADAM OLMAK İSTİYORUM....
ADAM OLDUKTAN SONRA;
ADAM KALMAK ADAMCA AYAKTA DURMAK, ADAMCA HAYAL KURMAK, ADAMCA SORU SORMAK, ADAMLARIN OLDUĞU MEKANLARA ADAM OLARAK VARMAK... İSTİYORUM
BEN "ADAM." OLMAK İSTİYORUM...
ÖNCE; "ADAM." OLMAK....
SONRA; "MESLEK." BULMAK,
ÖNCE; "ADAM." OLMAK,
SONRA;
"ADAMCA." YAŞAMAK, "ADAM." GİBİ ÇALIŞMAK, "ADAM." GİBİ HEDEFE ULAŞMAK....
"ADAMCA." HİZMETKÂRLIK ETMEK....

BEN "ADAM." OLMAK İSTİYORUM....
BENİ; "ADAMLIK MAKAMINA." ATAMA YAPACAK, TALTİF EDECEK, BANA "ADAMLIK." GÖSTERECEK BİRİNİ TANIYAN VAR MI?

BEN "ADAM." OLMAK İSTİYORUM...