21 Haziran 2009 Pazar

YASEMİNİN GÖLGESİ

KAYNAKTAN DERYAYA
LEBİDERYA


YASEMİNİN GÖLGESİ

Eğitim - Öğretim yılı olduğundan dolayı her okul kendi imkânları ölçüsünde; program yapmış. Bu programların hemen hepsine davet edildim.
Davete icabet etmek; davet edeni ve edenleri daha güzel hizmetlere yöneltir.
Hani bir söz vardır; "Dostlar alışverişte görsün."
Hani bir söz vardır; "Emek ve gayret bizden, takdir ve daha iyiye götürmek için teşvik sizden."
Bunun ikisini de gözlemlerimize kaydettik.
Hafızalarımıza kaydettiğimiz bir kaç hususu sizlerin takdirine arz etmedikten sonra; "Bizim hafıza; dibi delik süslü teneke kutuya benzer." Babından bir düşünce ile bir kaç hususu sizlerin takdirine arz etmeyi kendime vazife addediyorum.
Kıymetli okuyucularım...
"Vatanın sahiplerine vefa namus borcudur."
ve
"Unutanlar öldükleri gün unutulurlar."
Başlıkları ile iki ayrı makalemiz yayınlandı...
Aşağıda yazacağım husuları okuduğunuzda; başlıkları yazılı olan makalelerimi de hatırlarsanız daha net netice elde etmiş olursunuz.
Kimi okul süsledi, püsledi, cilalandı "Cilalı ibo." değil. "Cilalı program." yaptı. Kimi okul sadecelikten yana oldu.
Kimisi da Bekçiler’de; "Ankarlı Yasemin’inin söylediği Türk kültürünün asını ve hasını yansıtan (!) türkileri ile insanları coşturdukça coşturdu.
Ne kadar çalışkan, ne kadar gayretli olursa olsun; Okul Müdürü’ne kanaat notu olarak "Sıfır." verip sınıfta bırakıyorum.
Okulunun adına "Şehit." Adı verilerek, iki kere şereflenmişti. Birincisi evlatlarımıza ışık olan eğitimcilerimiz ile zaten şerefliydi. Şehit adı ile şerefi nurlandı, sırlandı.
Ama; Ankaralı Yasemin ağır bastı.
Okulun adı "Yesimin’in gölgesinde." kaldı.
Yani davetiyeler basılırken Okulun adı olan ŞEHİT unutulmuştu.
Bunun mazareti yok. Kimse kusura bakmayacak.
Muhtar, Okul Aile Birliği Başkanı ve Okul Müdürü ne yazık kı; O gün yani 06 Haziran 2009 Cumartesi günü saat 19:00’da Okula adını veren Şehidimizin kabrinde Okunan Yasi-i Şerif’i dinlemeye gelmediler.
Bunun da mazareti yok. Buna da kimse kusura bakmasın.
Kabir’den gelindi. Şehit için okulda tablo vardı. Onun açılışı için İlçemizden Milli Eğitim Müdürümüz Yüksel Gültekin ve İki Yardımcısı kendi imkânları ile gelmişlerdi. Antalya Aksu Belediye Başkanı Şehidin sırdaşı İsa YIldırım’da gelmişti.
Fethiye Şehit Aileleri Derneği Yönetimi Tam Kadro Basın Danışmanları Dahil Oradaydı.
Şehdin kardeşleri oradaydı.
Kurdela kesildi.
Konuşmalar yapıldı. Okul Müdürü, Okul Aile Birliği Başkanı ve Köyün Muhtarı’ından yine ses seda yok.
"BEKÇİLERDE VEFA GÖRDÜM." Şiirimiz ile de konunun özetini çıkardım.
Şehitler Ölmez, Biz Şehdiimizin Yanındayız." Gibi söylemlerde bulunuyor ise O okulun muhterem müdürü;
Ben ona derim ki;
Kusura bakma müdür bana maval okuma, senin şehidine ne kadar saygı gösterdiğini Ankaralı Yasemin." Biletlerinde gördük.". Yasin-i Şerif okunurken kabir başına gelenlerin yanında görünmemekle ve şehit ile ilgili olan programın birinci bölümünde gördük.
Buna yöneticilerimiz ne takdir eder ne der bilemem. Ama; "Davetiyelere." okulun adının yazılmaması bize göre bir iki kelam etmek için yeterlidir.
Gelen misafirlere ilgisinden dolayı Müdür Yardımcısı Özge hanımı tebrik ediyorum.
...
Burayı geçiyorum..
Geldim Özel Ata İlköğretim Okuluna;
Muhtesem bir resital.
Muhteşem bir hazırlık.
Dört dörtlük bir sunum.
Okul marşını yazan LEBİDERYA ve Marşın bestesini yapan EMİN AKAN’A plaketleri sunuldu.
Sonra piyano eşliğinde miniklerden kurulu bir mini konser ama ne konser.
Her şey yerli yerinde; Zeynep hanım her zamanki gibi işinin ciddiyetinde; Okul Müdürü Emel Hanım yaptığı işin "Hazını yudumlarken." takdiri hak ediyor. Okulun Yönetim kurulu başkanı Mahir Bey bu mutlu tabloda aile büyüğü olarak yüzü gülümserken gözbebekleri gülüyor. Aile birliği başkanı Diş Hekimi Bayram Bey ona keza tam bir ekip.
Ayakta alkışlıyorum
Takdir ediyorum...
Başarınız bize şevk ve ışık olmaktadır.
Özel Ata okulumuzun mensuplarını ne kadar takdir edersek edelim; onlar bu övgülere lâyık, işlerine sadıklar...
Buradaki başarılarla başarısılkıklar gölgeleniyor. Cehalete son diyen ekip çalışmasının görülmeye değer olduğunu bir kere daha vurguluyorum.
...
Çalıca İlköğretimden Sabahat öğretmeni tebrik etmek ise: YÜREK BORCUDUR:
Sabahat öğretmenim sizi tebrik ediyorum.
...
Lise Müdürüm Alim Yörük; Persormansınızı kıskanıyorum. İyiki varsınız. Siz çalışırken ben yoruluyorum.
..
Sağlık Mesleğin Programını iki program çakıştığından dolayı, Eldirek İlköğretim Programına da; katıldığım bir radyo programı nedeni ile katılamadım. Emin olduğum bir husu var...
Eğitimcilerimiz eğitmeyi biliyorlar.
Sıkıntımız derslerimizin içinde Hayat Dersi’nin olmayışı...
Onu ille ki ileri yaşlara tehir ediyoruz...
...

Merkez Atatürk İlköğretim okulu..
Milli Eğitim Müdürlüğünün Yıl Sonu Kapanış Programı; Milli Eğitim Müdürüm Yüksel Gültekin Eğtimciden ziyade Baba gibi konuştunuz. Oraya intikal ederek o kapanışta öğrencilerimizi onurlandıran;
Fethiye protokolünü de tebrik etmek şart olmuştur.
Kaymakamız Mehmet Ali Bey’i, Belediye Başkanı Sayın Saatcı’yı, Garnizon Komutanım Halil Binbaşım’ı, Askerlik Şube Başkanım Fatih Komutanım’ı, Emniyet Müdürüm Olcay Bey’i, Okul müdürlerimi, öğretmenlerimi, velilerimizi kutluyorum. Öğrencilerimiz ise bu ekibin olmazsa olmazları. Hepsi bir yürek olmuşlar...
..
BEKÇİLER’DE OKULUMUZUN ADINDA; YASEMİN’İN GÖLGESİ VARDI AMA; ÖZEL ATA’DAN BAŞLAMAK ÜZERE FETHİYE’DE DE EĞİTİMİN SEVDALILARI VARDI...
GÖLGELER GÜNEŞE ENGEL OLAMIYOR DEMEKKİ...

HUZURLU BİR TATİL DÖNEMİ DİLİYORUM
SAYGILAR SUNUYORUM