21 Haziran 2009 Pazar

BABALAR GÜNÜNDE ŞEHİT EVLADININ BABASINA MEKTUBU

KAYNAKTAN DERYAYA
LEBİDERYA
BABALAR GÜNÜNDE ŞEHİT EVLADININ BABASINA MEKTUBU

ŞEHİT EVLATLARINA ATFEN...

Babam;
Seni resimlerinden tanıyorum, her uykumda rüyama aldığım yegâne hasretimsin sen. Öyle bir hasret ki; çilesi sinemde desen desen.
Üç aylık bebekmişim, seni askere almışlar. Senin kanınla bayrağımı allamışlar.
Bir gecenin kör karanlığında; yağmur değil kurşun yağmış siperlerinize.
Hikayeni dinledim, sağ kalanlardan.
Bir dilek tuttum o zaman...
Sensizlik değil;
Senin unutulmandı beni korkutan.

Korktuklarım mı başıma geliyor ne?
Sokaklarda ihanet edenler
Hain resimleriyle fink atıyor
Gösteriler olaysız sona erdi deniliyor
Göz göre göre yalan söyleniyor
İhanete prim veriliyor babam...
Söylesin birileri;
Bu suskunluk,
Prim değil de; söyleyin; söyleyin bana
Söyleyin, nedir ha ne?
Demokrasi, özgürlük hepsi bahane...

Derdimi anlatacağım kimse bulamıyorum. Evlatlar boyun büktükçe ben mutlu olamıyorum. Ölmek elimde olsaydı ardından gelirdim. Ama Melek’ül Mevt can almadan ölemiyorum. Düşlerimde; hasretle senle kucaklaşırken bile; neşeyle gülemiyorum.

Babam, can evim, ciğer parem.
Hicranım, gönül yaram
Güneş batalı çok oldu üstümüzden
Çiçekleri kaldırdılar büstümüzden
Misk kokuları yardan öte ittiler
Temiz koku gelmiyor
Nefesimiz, tütsümüzden...

Bir kehkeşan ki; duvara möhkemlenmiş, dertler demet demetlenmiş. Yanı başımızda insanlık elendikçe elenmiş.
Yalan, riya, maskeli yüz... Kan nefret pürküren söz... Şimdilerde baharım karakış, Temmuzum güz babam, Temmuzum güz...

Her şafakta; beni unutturma dersin.
Nasihatlerini unutmuyorum
Baba;
Böyle senenin bir günü, bir iki saatin; beş on dakikası için;
Kabrinin başında atılan nutukları yutmuyorum.
Allah şahidim ki; seninle haini bir tutmuyorum.

Hainlere el verenlerden utanıyorum, nefret ediyorum
Bir gün;
İlahi adaletin olacağı bir gün;
Siz Şehitlerin onlardan hesap soracağı anı bekliyorum
İşte o an "Çok çok çok mutlu bir şehit evladını." Görüyorum...
İşte o an kendimi görüyorum.
Hakkınızı onlara haram ettiğinizi gördüğümden
Gönül zirvelerinde gülüyorum...

Babam
Şimdi sana olan hasretimden yüreğimi bölüyorum
Şu ağlanacak halimize
Acı acı gülüyorum...

Baba;
Ben sana yüreğimi veriyorum
Sinemi yoluna seriyorum
Sana geleceğim günün özlemiyle
Her nefeste Arzail’e selam veriyorum.

Babam
Ben senin unutulmuşluğunun
Mihrabında eriyorum
Babam;
Seni unutmayacağım
Allah’a, Kur’an-a, Resul’a
Vatan, sana, bana
Kabrinin başında söz veriyorum...

BABALAR GÜNÜNDE
KABRİNE KARANFİLLERLE GELİYORUM...