4 Mart 2009 Çarşamba

ŞEHİDİN SESLENİŞİ VE ŞEHİDE VERİLEN CEVAPLAR

VATAN İÇİN BAYRAK OLDUK




Babam;
Sen şehit babasısın
Onur oldum sana ben...
Vatan sevdasını
Toprak sevgisini
Öğreten, ezberleten sen
Şimdi senin özlemin
Ruhumda desen desen...
ŞAHADET HABERİNİ ALDIĞINDA
Senin sesindir;
Makam-ı nurumda
"VATAN SAĞOLSUN" DİYE ESEN......

Anam;
Sil gözyaşını
Senin oğlun kahraman
Dik tut başını...
Bayrağa hain el uzatmıştı
Bayrağıma set oldum...
Anam;
Yüreğin gülsün
Şimdi ben bayrak oldum...

Kardaşım;
Boynunu bükme
Dik durmak senin hakkın
Şehide kardaş oldun...
Ben senin için
Efsane bir gururum...
Vatanımın burçlarında
Destanlaşmış onurum...

Evdeşim
Hani;
"Gidip dönmezsem
Bu vatana can verirsem
Hubbül vatan diyerek
Şuhedalar içinde
Hazreti Hamza’yla hasret giderirsem
Gözünden damla inmesin"
Demiştim...
Söz vermiştin bana
"Vatan bayrak olursan
Ağlamayacağım"
Demiştin...
Sözüne de, bana da sadakatlisin
Sana minnet borcum var...
Borcumu;
Hesab-ı Kebir’de ödeyeceğim
Sen dik durursan
And olsun sana
Ben ölmeyeceğim...




Evladım;
Sen şehit evladısın
Şuheda’nın canısın
Baban bayrağında al...
Baban bahçendeki gül
Baban yuvanda bülbül
Şimdi senin baban
Kevser-i Havz’da
Berrak bir göl oldu...
Babanla Makam-ı Mukaddes
Nura gark oldu...
Babanın estiği seher yelinde
Babanın olduğu sevgi selinde
Babanın bulunduğu Cennet ilinde
Sonsuz huzur var...
Ve, ve;
Vatan babanın mübarek ellerinde...

Sırdaşım;
Şehitliğime şahit sensin
Huzur-u Mahşer’de
Mirac’a çıkarken
Nasıl gülümsediğimi
Ve;
O aleme giderken
Bu sevdayı nasıl özümsediğimi
Sevgiyi vatan bilip
Nasıl yudumladığımı
Şahadeti huşu içinde adımladığımı
Sen biliyorsun...
Şahidim sensin
Unutma şahidim
Unutma ki;
Ben vatana kurban olmuş bir şehidim...

Atam;
Yanına geldim...
Yüzümün akı ile
Yüreğimin pakı ile
Kaynağımın berrakı ile
Yanı başındayım...
Dil uzattılar birliğime
Karşı durdum
Vatana el uzattılar
İşte o zaman;
Yenisey, Sakarya
Tuna, Nil olup çağladım...
Bentleri aştım;
Coştukça, coştum
Bayrak oldum duruldum...
Atam;
Vatan’a can olurken
Vatan için vuruldum...






Yüce Türk Milleti;
Gün uyanmak günüdür
İhanete baş eğilmez
İhanete baş verilmez
İhanet bahçesinde
Karanfiller yeşertilmez...
Ben ecdadımın yolundayım
Ben Ulubatlı’nın
Alparslan’ın, Fatih Han’ın
Saltuk Buğra, Gündüz Alp’ın
Analar anası
Hayme ananın
Sancağı elden bırakmayan kolundayım...
Ben;
Sevdasına vatan diyenin
Sol yanındayım...
Ben;
Soyumun;
Asil ve soylu kanındayım...
Çünkü ben vatanım
Çünkü ben vatan için
Gül bahçesine girercesine
Bağrında olduğum
Kendimi bulduğum
Yeniden doğduğum
Vatan toprağındayım...
Unutmayın
Unutmayın
Unutmayın şehitlerinizi
Unutturmayın
Şahitlerinizi...
Bizler siz gülün diye
Al bayrağa gül olduk
Ardımızdan gelin diye
Ay yıldızla al olduk
Sevmeyi bilin diye;
Mevlana’da, Yunus’da
"Sevgi" Diyen dil olduk...
Fatiha yollayın diye
Bahçe-i Cennetlerde
Zümrütlere, Yakutlara dal olduk
Okunacak duaya amin denilsin diye
Dillerdeki bal olduk...
Unutmayın;
BİZ;
SİZİN İÇİN İLKBAHARDA SOLDUK
BU TOPRAĞA CAN OLDUK
VATANA HEYECAN OLDUK
BİZ SİZİN İÇİN VATAN OLDUK
ECDADA LAYIK OLDUK
ECDAD YADIGÂRI İÇİN
ECELSİZ YOLCULUKLARLA
VATANA KURBAN OLDUK
HİLLALERLE SÜSLEDİK
GÖKYÜZÜNÜ...
BİZ VATANA BAYRAK OLDUK

VATAN DEYİP
VATAN İÇİN ŞEHİT OLDUK....

KADİR DURAK
(LEBİDERYA)













ŞEHİT BABASININ ŞEHİDE CEVABI......



Evladım yerin nurdur
Senden bana kalanlar
Sinemdeki onurdur
Ruhun Mirac’a çıkmış
Gül yüreğin kalbimde
Taşıdığım gururdur
Sen buradan gideli
Rüyalarım pürnurdur...


(ŞEHİDİN BABASIYIM)





ŞEHİT ANASININ ŞEHİDE CEVABI


Oğlum;
İhanet kol gezerken
Bayrak dedin, vatan dedin
Toprağı atan bildin
Dua dua sözümsün
Gönlümdeki sızımsın
Ruhum temin senlidir
Bedenimsin özümsün
Benim alın yazımsın.
Ciğerim, canım oğlum...


(BEN BİR ŞEHİT ANASIYIM)







ŞEHİT KARDAŞININ ŞEHİDE CEVABI


Karalar giydim de "Al" ol dediler
İsyan edecektim "Bal" ol dediler
Nehri Cennetlerde Zümrüt olmuşsun
Mübarek Şehide "Dal" ol dediler
Kevser-i Havuz’dan yudumlamışsın
Ehli İman ile yürüyormuşsun
O kutsal menzile "Yol" ol dediler
Bir tek Yaratan’a "Kul" ol dediler
Kardeşin karanfil; "Gül" ol dediler...



(ŞEHİDE KARDAŞ OLMAK)













ŞEHİT EVDEŞİNİN ŞEHİDE CEVABI



Kınalıydı ellerimiz
Al al oldu güllerimiz
Aşkla yanar yüreğimiz
Berraklaşıp Arş’a çıktın
Senden bana selam gelir
Sevgi akar sellerimiz
Allah Allah nidasıyla
Hak’kı anar dillerimiz...


(ŞEHİDİMİN EVDEŞİYİM)













ŞEHİT EVLATLARININ ŞEHİDE CEVABI


Sinemize kar düştü
Acı haber gelince
Sızılara gark olduk
Elem, keder çekerken
Duayla mutlu olduk
Acıları unuttuk
Nurlu alem gülünce
Mirac-ı Makamından
Gönlümüze yar düştü...

(BBBİZ ŞEHİT EVLADIYIZ)





ŞEHİT SIDAŞININ (GAZİ) ŞEHİDE CEVABI


Alların içindesin
Güzellere al gerek.
Hazreti Fatih ile
Dalların içindesin
Zümrütlere dal gerek.
Şuhedaya şahidim
Şehitsin, sen şehitsin
Yüce Allah şahidim.
Şefaat et bizlere
Nefsi nefsi denilen
Huzuru Mahşer günü
Şefkat ile el gerek.
Sen Makam-ı Nur’daki
Güllerin içindesin...
(MEHMEDİMİN SIRDAŞIYIM)














ECDADIMIZ ŞEHİDİ KARŞILIYOR

Hubbül vatan diyerek canlarından geçenler...
Şefaat hakkınızdır; şahadeti seçenler...

Sende nura gark oldun; sırlı şahitler biziz
Firdevsi Makam’daki; nurlu şehitler biziz...

Alnının akı ile, hoş geldin ey yağızım
Ben senin tarihteki; Türk Atası Oğuz’um...

Merhaba Ey Şehidim; Türk İslâm’a Tuğrayım
Merhaba Ey Yiğidim; Ben de Saltuk Buğrayım...

Makamın kutlu olsun, senle nurdur bedenim
Malazgirt Ovası’nın Alparslan hanı benim...

Sinemize süs oldun, kutlu bir değersin sen
Sögüt’te çınar olan; Ertuğrul Gazi’yim ben...

Gönüllere ilacısın, baş tacısın Mehmedim
İstanbul’u fetheden Fatih Sultan Mehmedim...

Meleklerle bir geldin; bu an benim has anım
Surlara sancak olan; Ulubatlı Hasanım...

Şöyle yanıma kurul, buyur aklı selimim
Hak yolunun kölesi; Hünkâr Yavuz Selimim...

Yeryüzüne sığmadı; Arş’a çıktı koğuşum
Seddülbahir’den gelen; Şehit Yayha Çavuş’um...

Muhammedi Hak bilen; Şerefli, Şanlı Türk’üm
Bayrağa vatan diyen; Büyük Türk Atatürk’üm...



(ŞEHİDİ KARŞILAMA TÖRENİ)



TÜRK MİLLETİNİN ŞEHİDE CEVABI



Canımızdan vazgeçtik, kutlu sevda uğruna
Mehmetlerden gül ektik; toprağımın bağrına
Şartsız riayet ettik; huşu ile çağrına.

Sizden kalan unvana; bedenimizi serdik
Kanımızın rengini, bayrağımıza verdik...



(MEHMETLERDE GÜL EKTİK TOPRAĞIMIN BAĞRINA)

















ŞEHİT



PERDE GERİSİNDEN YANIK BİR FON MÜZİĞİ İLE “VATAN İÇİN BAYRAK OLDUK” ŞİİRİNİ....



BABAM....

DİYE BAŞILYOR OKUMAYA....



ŞEHİT BABASINA SESLNİŞİNİ TAMMALAYINCA...

ŞEHİDİN BABASI SAHNEYE ÇIKIYOR.... FARKLI BİR FON HEMEN DEVREYE GİRİYOR...

ŞEHİT BABSI ŞEHİDİNE CEVAP VERİYOR.....



......................

ŞEHİDİN BABASININ CEVABI BİTTİKTEN HEMEN SONRA...

ŞEHİDİN ANASINA SESLENİŞİ İLE YİNE BAŞLANGIÇTAKİ FON MÜZİĞİ İLE ANASINA SESLENİYOR....

“”””””””””””””ŞEHİT ANASINA SESLENİŞİNİ TAMAMLAYINCA.................

ŞEHİT ANASI SAHNEYE GELİYOR...

HEMEN FARKLI BİR FON MÜZİĞİ DEVREYE ALINIYOR....



ŞEHİT ANASI EVLADINA CEVABINI VERİNCE...

... ŞEHİT SAHNENİN ARDINDAN YİNE YAKINFON İLE (İLK BAŞLANGIÇTAKİ FON MÜZİĞİ) İEL KARDAŞINA SESLENİYOR...

........ŞEHİT KARDAŞINA SESLENİŞİNİ TAMAMLAYINCA................

ŞEHİDİN KARDAŞI FARKLI BİR FON MÜZÜİĞİ İLE ŞEHİDİNE CEVABINI VERİYOR......

ŞEHİT KARDAI CEVABINI VERIKTEN SONRA..

ŞEHİT YİNE SAHNE GERİSİNDEN.. YİNE AYNI BAŞLANGICTAKI FON MÜZİĞİ İLE

“EVDEŞİNE SESLENİYOR”.... ŞEHİT EVDEŞİNE SESLENİŞİNİ TAMAMLIYOR...

ŞEHDİİN EVDEŞİ... SAHNEYE BAŞKA FON İLE GELİYOR... ŞEHİT YİĞİDİNE CEVABINI VERİYOR.....



...............ŞEHİDİN EVDEŞİ ŞEHİDİNE CEVABINI TAMAMLIYOR....

ŞEHİT SAHNE GERİRİNDEN YİNE İLK BAŞTAKI YANIK FON MÜZİĞİ EŞLİĞİNDE...

EVLATLARINA SESLENİYOR.....

ŞEHİT EVLADINA SESLENİŞİNİ BİTİRİNCE....

ŞEHİDİN İKİ EVLADI.... SAHNEYE GELİYOR.... IKISI BIR OTURUYOR... VE BAŞKA FON MÜZÜĞİ İLE ŞEHİT BABALARINA CEVAP VERİYORLAR....



..................ŞEHİT EVLATLARI ŞEHİT OLAN BABALARINA CEVABINI VERDİKTEN SONRA



ŞEHİT SAHNE GERİSİNDEN YINE EN BASTAKİ YANIK FON MÜZİĞİ İLE SIRDAŞINA (GAZİ) SESLENİYOR..........

ŞEHİT SIRDAŞINA SESLENİŞİNİ TAMMLADIKTAN SONRA...

SAHNEYE ŞEHDİN SIRDAŞI (GAZİ) GELİYOR.. FARKLI BİR FON MÜZİĞİ İLE SIRDAŞI ŞEHİDİNE ŞEHİTLİĞİNE ŞAHİT OLDUĞU VATAN EVLADINA CEVABINI VERİYOR.....

..................ŞEHİDİN SIRDAŞININ CEVABI TAMMALANINCA..............

ŞEHİT SAHNE GERİSİNDEN........ NEY FON EŞLİĞİNDE............ ATASINA ECDADINA SESLENİYOR....

ECDADA OLAN SESLENİŞİNİ ŞEHİDİMİZ TAMAMLAYINCA....





ECDADIMIZ HER BİRİSİ AYRI AYRI BÖLÜMLERDEN OLUŞAN KIMLIKLERI İLE YİNE SAHNE GERİSİNDEN ŞEHİDİ KARŞILIYORLAR.....

..................

....................

...............

....................ŞEHİT KARŞILAMA TORENI ESNASINDA SAHNEDE HİÇ BİR GORUNTU YOK... SADECE SLAYT GÖRÜNTÜLERİ VAR.... VE NEY İLE FON MÜZİĞİ VAR....



............................ECDADIN KIM OLDUGUNA GORE SLATY VAR SAHNEDE.....



....................KARŞILAMA TÖRENİ TAMAMLANDIKTAN SOINRA....

ŞEHİT YİNE SAHNE GERİSİNDEN.....

ÇANAKKALE İÇİNDE...... FON MÜZİĞİ İLE “YÜCE TÜRK MİLLETİNE” SESLENİYOR.................



ŞEHİDİMİZİN YÜCE TÜRK MİLLETİNE SESLENİŞİNDEN SONRA..................



.................SAHNEYE YÜCE TÜRK MİLLETİNİ TEMSİLEN.............

ÇEŞİTLİ YAŞLARDAN YEDİ SEKİZ KİŞİ HEP BİR AĞIZDAN..................



AHMET ŞAFAK’IN SÖYLEDİĞİ “NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE.........

FON MÜZİĞİ EŞLİĞİNDE ŞEHİDE MİLELT ADINA CEVAP VERİYOR....

MİLELTİN CEVABI BİTER BİTMEZ...



MUSTAFA YILDIZDOĞAN’IN



“BU VATAN BU VATAN BU VATAN KİMİN”



TÜRKÜSÜ SÖYLENMEYE BAŞLIYOR......



.................



ESER FETHİYE ŞEHİT AİLELERİ VE GAZİLER DERNEĞİ BASIN DANIŞMANI KADİR DURAK’A AİT OLUP... TAM METİNLERİ İLE WEB SİTELERİNDE YAYINDADIR.... AYRI AYRI YAYINDA OLAN ESER BİRŞELTİRİLMİŞ VE SAHNEYE UYARLANMIŞTIR...



ESERIN SAHNEYE UYARLANMASININ SECMELERİ YİNE YAZAR KADİR DURAK(LEBİDERYA) TAARFINDAN YAPILMIŞTIR..................



ŞEHİTLERİ UNUTMAYINIZ............. UNUTMAYINIZ.......... UNUTMAK TÜKENMEKTİR....



ALALH YAR VE YARDIMCINIZ OLSUN



KADİR DURAK

(LEBİDERYA)



FETHİYE ŞEHİT AİLELERİ VE GAZILER DERNEĞİ BASIN DANIŞMANI..........



..........NOT ESER SAAHNELENMESI HAALINDE "KAYNAK GÖSTERİLMESİ YETERLİ KABUL EDİLECEK VE HİÇBİR TELİF HAKKI TALEP EDİLMEYECEKTIR......
KADİR DURAK
(LEBİDERYA)