16 Mart 2009 Pazartesi

ATSINI TANIMAYAN ECNEBİYE KÖLE OLUR

ATASINI TANIMAYAN ECNEBİYE KÖLE OLUR

Ben o sırlar aleminde, nura yelken açıyorum
Işıltılı neonlardan, riyalardan kaçıyorum
Çanakkale diyarına, düşlerimde uçuyorum.

Tarihini bilmeyenin; geleceği hile olur
Atasını tanıyaman, ecnebiye köle olur.

Türk İslâm’ın düşmanından; meydan meydan hesap sorduk
Savaş bize toy, düğündür; mehter ile haçlı yorduk
Sibirya’dan ta Tuna’ya; at koşturup, otağ kurduk.

Şaha kalkmış beratlarda; parıldayan yele olur
Atasını tanımayan; ecnebiye köle olur.

Can verdiler bahardayken; onlarındır bayrak rengi
Bakışları ışıl ışıl; mavi, yeşil, kahverengi
Tekbirlerle, Peygamberle; süslenmişti cenk ahengi

Hayranlığım, saladaki, ezandaki dile olur
Atasının tanımayan, ecnebiye köle olur.

Ecdadımı hatırlayıp; şuhedayı sor arada
Bayrak, vatan nedir diye; aklını da yor arada?
Bedrin Arslanları burda; Mehmetçikle bir arada.

Hatmi Şerif, Fatihamız; Cennet’teki güle olur
Atasını tanımayan, ecnebiye köle olur.

Unutulan dünler için, yüreğimi dağlıyorum
Nerede bir yetim görsem; ondan fazla ağlıyorum
Maneviyat ırmağında, şehitlerle çağlıyorum

Kaynakları kirletirsek; olan berrak göle olur
Atasını tanımayan, ecnebiye köle olur.

Kadir DURAK
(lebiderya)

FETHİYE ŞEHİT AİLELERİ VE GAZİLER DERNEĞİ
BASIN DANIŞMANI

ESER YAZAR ADINA TESCİLLİDİR
KAYNAK GÖSTERİLMEDEN İKTİBAS EDİLEMEZ