29 Aralık 2008 Pazartesi

YILLAR SONRA ANKARA

YILLAR SONRA ANKARA

Takvimler eski yıla; nemli mendil sallarken
Hayatımdan bir yılı; uzaklara yollarken
Kimisi yüz allayıp, kirli esvap pullarken.

Karla kaplı bu şehir; buz gibi selam verdi
Dünkü hatıralarım; sinemde hasret derdi...

Yüreğimde süs olan; anam babam yoklardı;
Hacı Bayram Ulus’da; bağrımızı aklardı
Havanın kirlerini; sağanaklar paklardı.

Önceleri burası, paslardan da beterdi
Dünkü hatıralarım; sinemde hasret derdi.

Yılın en son ayından; kalan son üç gün idi
Bir aşina rastlarsa; belki de el verirdi
Göklerden gelen rahmet; sinemize nur serdi

Bilseydi sevenlerim; hal hatır da ederdi
Dünkü hatıralarım; sinemde hasret derdi.

Kızılaydan geçerken; Balgat’ı düşlemiştim
Sıhhıye civarında; geçmişi işlemiştim
Kimse farketmeyince; kederi şişlemiştim.

Yine yapayalnızdım; cğerlerim hederdi
Dünkü hatıralarım; sinemde hasret derdi.

Mehmedimle yan yana; caddeler adımladım
Hicranı erteledim, ömrümü yudumladım
Can evimin gönlüne; nakış nakış damladım

Sakarya’da sevenler; bülbül gibi öterdi
Dünkü hatıralarım; sinemde hasret derdi...

Yirmisekiz aralık, böylece akşam oldu
Beyazlar kaybolmadan; güneş gitti gün soldu
Veda ettim başkente; ruhuma çile doldu.

Yola çıkıp gelirken; zaman rüyama girdi
Dünkü hatıralarım; sinemde hasret derdi.

KADİR DURAK
(LEBİDERYA)