23 Ekim 2008 Perşembe

DUT PEKMEZİ

Kaynaktan Deryaya
lebiderya

(KADİR DURAK)

DUT PEKMEZİ
Dut pekmezinin faydaları oldukça fazladır.
Kan oranı, şeker, damar, kolesterol ve kilo problemi olanlar ile sigara tiryakilerine oldukça yaralı olaran besin maddesidir.
Bundan yıllar evel başıma gelen bir olayı anlatayım önce izninizle. Sonra da asıl konumuzu size aktaracağım.
1986 yılında Fethiye`de bulunduğum bir esnadan gece dişim çok ağrıdı. Ağrı geçer diye düşündüm, fakat mümkün değil artıyordu. Hastaneye gittim. İki morfin yapıldı. Yüzüm uyuştu ama dişimin ağrısı geçmemişti. Doktordan; seskaljin ve alfasilin istedim. Ricamı yerinde getiren doktor ertesi gün mutlaka hastaneye gitmem gerektiğini söyledi.
Denileni yaptım ertesi sabah hastaneye gidip dahiliyedeki görevli doktoru buldum. Durumu anlattım. Bilgim var diyereke benim filmimin çekilmesi için röntgen servisine gönderdi. Filmini alınca alıp bana geleceksin diyerek bana bir kart verdi. Filim öğleden sonra çıktı alıp doktorun verdiği adrese gittim. Filme baktı ve filimle ilgili bir yorum yapmadan bana; "Şimdi sana bir ilaç yazcam ama bu bildiğimiz ilaç değildir, dışardan temin edeceksin ihmal etmek yok altı ay kullanacaksın ve tekrar bana geleceksin." dedi.
Kâğida bir şeyler yazıp bana uzattı.
Kâğıtta yazılı olanları aynen yazıyorum şimdi sizlere:
"Aşağıda belirttiğim ürünleri aynı gramajları ile temin edeceksiniz.
Fındık, fıstık, tuzlu leblebi, çekirdeksiz kuru dut, çekirdekli siyah kuru üzüm, acı badem içi, tatlı badem içi, kaysı çekirdeği bunlardan 100 eg gram ve antep fıstığından da 150 gram alacaksın. Bir kilo da dut pekmezi temin edeceksin. Almış olduğun yiyeceklerin hepsini ayrı ayrı hemde ince ince havanda döveceksin. Dut pekmezi ile karıştıracaksın. Tekrar pekmezi bir kaba koyup normal sıcaklıkla bir yerde muhafaza edeceksin. Her sabah aç karnına bundan ilk iki ay için 3 yemek kaşığı ilk iki aydan sonra ise 2 yemek kaşığı yiyeceksin. Fakat bundan yedikten sonra ilk yarım saat su içmeyecek bir şey yemeyeceksin. Altı ay geçtikten sonra tekrar buraya geleceksin. Başka yerde de olsan mutlaka geleceksin.".
Kâğıdı aldım. Doktora baktım, "Bana bakma, her şeyi yazım." dedi. Denileni harfiyen yerine getirdim. Altı ay sonra tekrar doktora gıittim. Doktor orada yoktu. Kaş ilçesine tatile gitmiş. Telefon ile buldular., durumu söylediler. Doktor tatilini yarım bırakıp geldi. Beni yeniden filme yolladı. Filim çekildi, bir gün sonra filmi aldım doktorun yanına gittim. Filme baktı. Öteki filmi saklamış. Onu da içerden bir yerden alıp getirdi ve bana, "Gel bak bu önceki filim, buda şimdi çekilen, haydi gözlerin aydın olsun, ama bu ilaca hiç ara vermeyeceksin." dedi. Ben de "Neler oluyor?" dedim.
"Sen ağır bir darbe görmüşün ve bundan ciğerlerin ağır darbe görmüştü, ilaçla zor bir tadevi olacak uzun sürecekti, sana yazdığım ilacı bana ninem öğretmişti ve ben onu hiç ara vermeden kullanıyorum, bende onu sana yazdım, şimdi bir şeyin kalmamış." dedi.
Doktorun dediği doğru idi. Ben büyük bir işkence görmüştüm. Kum torbası ile işkence yapılmıştı. O zaman sigara içmiyordum. Ama beni o sıkıntılı andan o doktorun bana olan yakın alakası ile o yazdığı ilaç sayesinde Allahın C.C. takdiri ile kurtuldum.
Buradan sizlere şunu diyorum; bu ilaç hiç ara verilmeden kullanıldığı zaman çok büyük bir faydası vardır.

Uygulayanlar faydasını mutlaka göreceklerdir.
Çünkü kandaki şeker oranını ayarlıyor. Acı badem olması kolesterolü ayarlıyor. Tuzlu leblebi şeker oranını düşürüuor.
Yemek yedirmeyip kiloyu ayarlıyor. Vücut ısısını ayarlıyor.
Damarları açıyor. Ciğerleri temizliyor.
Sağlıklı bir ömür dilerim
Saygılarımla
Allah Yar ve Yradımcınız Olsun

Hiç yorum yok: